ŞEHİT CİHAN BAYIK ORAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ’NE
ÇANKAYA/ANKARA
Okulumuzda yapılacak olan 2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Fen Bilimleri Dersi 2. Dönem 2. Yazılı Değerlendirmelerinde kullanılacak olan senaryolar sınıf kademelerine göre aşağıda şekilde belirlenmiştir.
Bilgilerinize sunarız.
SINAV TARİHLERİ
5. SINIF |
6. SENARYO |
28/05/2025 |
6. SINIF |
10. SENARYO |
28/05/2025 |
7. SINIF |
9.SENARYO |
28/05/2025 |
8. SINIF |
8. SENARYO |
28/05/2025 |
Rukiye YILDIZ |
Aysel DAĞCI |
Fatma Tuğba MERT |
Fen Bilimleri Öğretmeni |
Fen Bilimleri Öğretmeni |
Fen Bilimleri Öğretmeni |
|
|
|
Figen HUN TAKURÇAL |
|
Gülşen KOPAL |
Fen Bilimleri Öğretmeni |
|
Fen Bilimleri Öğretmeni |
UYGUNDUR |
14/05/2025 |
Barış Serhat IŞIK |
Okul Müdürü |
8. SINIF 8. SENARYO |
|
KAZANIM |
SORU SAYISI |
F.8.4.5.3. Maddelerin hâl değişimi ve ısınma grafiğini çizerek yorumlar. |
1 |
F.8.5.1.1. Basit makinelerin sağladığı avantajları örnekler üzerinden açıklar. |
1
|
F.8.5.1.2. Basit makinelerden yararlanarak günlük yaşamda iş kolaylığı sağlayacak bir düzenek tasarlar. |
|
F.8.6.2.2. Fotosentez hızını etkileyen faktörler ile ilgili çıkarımlarda bulunur. |
1 |
F.8.6.3.1. Madde döngülerini şema üzerinde göstererek açıklar. |
1 |
F.8.6.3.3. Küresel iklim değişikliklerinin nedenlerini ve olası sonuçlarını tartışır. |
1 |
F.8.7.1.2. Elektrik yüklerini sınıflandırarak aynı ve farklı cins elektrik yüklerinin birbirlerine etkisini açıklar. |
1 |
F.8.7.1.3. Deneyler yaparak elektriklenme çeşitlerini fark eder. |
|
F.8.7.2.1. Cisimleri, sahip oldukları elektrik yükleri bakımından sınıflandırır. |
1 |
7. SINIF 9. SENARYO |
|
KAZANIM |
SORU SAYISI |
F.7.5.2.1.Ayna çeşitlerini gözlemleyerek kullanım alanlarına örnekler verir. |
1 |
F.7.5.2.2. Düz, çukur ve tümsek aynalarda oluşan görüntüleri karşılaştırır. |
1 |
F.7.5.3.2. Işığın kırılmasını, ince ve kalın kenarlı mercekler kullanarak deneyle gözlemler. |
1 |
F.7.5.3.4. Merceklerin günlük yaşam ve teknolojideki kullanım alanlarına örnekler verir. |
1 |
F.7.6.1.1. İnsanda üremeyi sağlayan yapı ve organları şema üzerinde göstererek açıklar. |
1
|
F.7.6.1.2. Sperm, yumurta, zigot, embriyo, fetüs ve bebek arasındaki ilişkiyi açıklar. |
1 |
F.7.6.1.3. Embriyonun sağlıklı gelişebilmesi için alınması gereken tedbirleri, araştırma verilerine dayalı olarak tartışır. |
|
F.7.6.2.2. Bitki ve hayvanlardaki büyüme ve gelişme süreçlerini örnekler vererek açıklar. |
1 |
F.7.6.2.3. Bitki ve hayvanlarda büyüme ve gelişmeye etki eden temel faktörleri açıklar. |
|
F.7.7.1.1. Seri ve paralel bağlı ampullerden oluşan bir devre şeması çizer. |
1
|
F.7.7.1.2. Ampullerin seri ve paralel bağlandığı durumlardaki parlaklıklarını devre üzerinde gözlemleyerek çıkarımda bulunur. |
6. SINIF 10. SENARYO |
|
KAZANIM |
SORU SAYISI |
F.6.5.2.1. Ses kaynağının değişmesiyle seslerin farklı işitildiğini deneyerek keşfeder F.6.5.2.2. Sesin yayıldığı ortamın değişmesiyle farklı işitildiğini deneyerek keşfeder. F.6.5.4.1. Sesin yansıma ve soğurulmasına örnekler verir. |
1 |
F.6.6.1.1. Sinir sistemini, merkezî ve çevresel sinir sisteminin görevlerini model üzerinde açıklar. |
1 |
F.6.6.1.2. İç salgı bezlerinin vücut için önemini fark eder. |
1 |
F.6.6.1.3. Çocukluktan ergenliğe geçişte oluşan bedensel ve ruhsal değişimleri açıklar. F.6.6.1.4. Ergenlik döneminin sağlıklı bir şekilde geçirilebilmesi için nelerin yapılabileceğini, araştırma verilerine dayalı olarak tartışır. |
1 |
F.6.6.1.5. Denetleyici ve düzenleyici sistemlerin vücudumuzdaki diğer sistemlerin düzenli ve eş güdümlü çalışmasına olan etkisini tartışır. |
1 |
F.6.6.2.1. Duyu organlarına ait yapıları model üzerinde göstererek açıklar. F.6.6.2.2. Koku alma ve tat alma duyuları arasındaki ilişkiyi, tasarladığı bir deneyle gösterir. F.6.6.2.3. Duyu organlarındaki kusurlara ve bu kusurların giderilmesinde kullanılan teknolojilere örnekler verir. |
1 |
F.6.6.2.4. Duyu organlarının sağlığını korumak için alınması gereken tedbirleri tartışır.gerekenleri araştırma verilerine dayalı olarak tartışır. |
1
|
f.6.6.3.1.Sistemlerin sağlığı için yapılması gerekenleri araştırma verilerine bağlı olarak tartışır. |
|
F.6.7.1.1. Tasarladığı elektrik devresini kullanarak maddeleri, elektriği iletme durumlarına göre sınıflandırır. F.6.7.1.2. Maddelerin elektriksel iletkenlik ve yalıtkanlık özelliklerinin günlük yaşamda hangi amaçlar için kullanıldığını örneklerle açıklar. |
1 |
5. SINIF 6. SENARYO |
|
ÖĞRENME ÇIKTILARI VE SÜREÇ BİLEŞENLERİ |
SORU SAYISI |
FB.5.5.1.1. Maddeleri tanecikli, boşluklu ve hareketli yapısına göre sınıflandırabilme |
1 |
FB.5.5.2.1. Is ve sıcaklık kavramlarını karşılaştırabilme |
1 |
FB.5.5.2.2. Sıcaklığı farklı olan sıvaların karıştırılması sonucu ısı alışveriş olduğuna yönelik bilimsel çıkarım yapabilme |
1 |
FB.5.5.3.1. Maddenin ısı etkisiyle hâl değiştirebileceğini bilimsel gözleme dayalı tahmin edebilme |
1 |
FB.5.5.4.1. Maddeleri ısı iletimi bakımından sınıflandırabilme FB.5.5.4.2. Isı yalıtımını gösteren model oluşturabilme |
1 |
FB.5.6.1.1. Bir elektrik devresindeki elemanları sembollerinin olup olmamasına göre sınıflandırabilme FB.5.6.1.2. Şemasını çizdiği elektrik devresine uygun deney yapabilme FB.5.6.2.1. Bir elektrik devresindeki ampul parlaklığını etkileyen değişkenlerin neler olduğuna ilişkin hipotez oluşturabilme |
3 |