ŞEHİT CİHAN BAYIK ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜNE
Okulumuzda yapılacak olan 2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Matematik Dersi 2. Dönem 2. sınav değerlendirilmesinde kullanılacak olan senaryolar sınıf kademelerine göre aşağıdaki şekilde belirlenmiştir.
Sınıf |
2.sınav Tarihi |
Senaryolar |
5. |
02.06.2025 |
4. Senaryo |
6. |
27.05.2025 |
4. Senaryo |
7. |
30.05.2025 |
2. Senaryo |
8. |
02.06.2025 |
2. Senaryo |
Muhittin KIRMALI |
Ş. Özlem ERGÜN |
Elçin DEDE |
Matematik Öğretmeni |
Matematik Öğretmeni |
Matematik Öğretmeni |
|
|
|
Işılay ŞENGİL |
Pınar ZENGİN KILAVUZ |
Sevda KAPTAN |
Matematik Öğretmeni |
Matematik Öğretmeni |
Matematik Öğretmeni |
|
|
|
|
Ebru ERYİĞİT GÖRGÜLÜ |
|
|
Matematik Öğretmeni |
|
|
|
|
|
|
|
|
UYGUNDUR |
|
|
...05.2025 |
|
|
Barış Serhat IŞIK |
|
|
Okul Müdürü |
|
5. Sınıf 4. Senaryo |
|
Kazanımlar |
Soru Sayısı |
MAT.5.1.4. Farklı gösterimlerle ifade edilen kesirlerin karşılaştırılmasına yönelik çıkarım yapabilme |
1 |
MAT.5.5.1. Kategorik veri ile çalışabilme ve veriye dayalı karar verebilme |
1 |
MAT.5.5.2. Başkaları tarafından oluşturulan kategorik veriye dayalı istatistiksel sonuç veya yorumları tartışabilme |
1 |
MAT.5.2.1. Eşitliğin korunumuna ve işlem özelliklerine yönelik çıkarım yapabilme |
1 |
MAT.5.2.2. Karşılaştığı günlük hayat ya da matematiksel durumlarda işlem önceliğini yorumlayabilme |
1 |
MAT.5.2.3. Sayı ve şekil örüntülerinin kuralına ilişkin muhakeme yapabilme |
2 |
6. Sınıf 4. Senaryo |
|
Kazanımlar |
Soru sayısı |
M.6.4.2.3. İki gruba ait verileri karşılaştırmada ve yorumlamada aritmetik ortalama ve açıklığı kullanır. |
1 |
M.6.3.1.3. Komşu, tümler, bütünler ve ters açıların özelliklerini keşfeder; ilgili problemleri çözer. |
1 |
M.6.3.2.4. Arazi ölçme birimlerini tanır ve standart alan ölçme birimleriyle ilişkilendirir. |
1 |
M.6.3.2.5. Alan ile ilgili problemleri çözer. |
2 |
M.6.3.3.1. Çember çizerek merkezini, yarıçapını ve çapını tanır. |
1 |
M.6.3.3.3. Çapı veya yarıçapı verilen bir çemberin uzunluğunu hesaplamayı gerektiren problemleri çözer. |
1 |
7. Sınıf 2. Senaryo |
|
Kazanımlar |
Soru Sayısı |
M.7.1.4.7. Doğru ve ters orantıyla ilgili problemleri çözer. |
1 |
M.7.1.5.4. Yüzde ile ilgili problemleri çözer. |
1 |
M.7.3.1.2. İki paralel doğruyla bir keseninin oluşturduğu yöndeş, ters, iç ters, dış ters açıları belirleyerek özelliklerini inceler; oluşan açıların eş veya bütünler olanlarını belirler; ilgili problemleri çözer. |
1 |
M.7.3.2.2. Çokgenlerin köşegenlerini, iç ve dış açılarını belirler; iç açılarının ve dış açılarının ölçüleri toplamını hesaplar. |
1 |
M.7.3.2.3. Dikdörtgen, paralelkenar, yamuk ve eşkenar dörtgeni tanır; açı özelliklerini belirler. |
1 |
M.7.3.2.4. Eşkenar dörtgen ve yamuğun alan bağıntılarını oluşturur, ilgili problemleri çözer. |
1 |
M.7.3.2.5. Alan ile ilgili problemleri çözer. |
1 |
M.7.3.3.1. Çemberde merkez açıları, gördüğü yayları ve açı ölçüleri arasındaki ilişkileri belirler. |
1 |
M.7.3.3.2. Çemberin ve çember parçasının uzunluğunu hesaplar. |
1 |
M.7.3.3.3. Dairenin ve daire diliminin alanını hesaplar. |
1 |
M.7.4.1.1. Verilere ilişkin çizgi grafiği oluşturur ve yorumlar. |
1 |
8.Sınıf 2. Senaryo |
|
Kazanımlar |
Soru Sayısı |
M.8.2.2.5. Doğrusal ilişki içeren gerçek hayat durumlarına ait denklem, tablo ve grafiği oluşturur ve yorumlar. |
1 |
M.8.2.3.2. Birinci dereceden bir bilinmeyenli eşitsizlikleri sayı doğrusunda gösterir. |
1 |
M.8.3.1.1. Üçgende kenarortay, açıortay ve yüksekliği inşa eder. |
1 |
M.8.3.1.2. Üçgenin iki kenar uzunluğunun toplamı veya farkı ile üçüncü kenarının uzunluğunu ilişkilendirir. |
1 |
M.8.3.1.3. Üçgenin kenar uzunlukları ile bu kenarların karşısındaki açıların ölçülerini ilişkilendirir. |
1 |
M.8.3.1.5. Pisagor bağıntısını oluşturur, ilgili problemleri çözer. |
1 |
M.8.3.3.1. Eşlik ve benzerliği ilişkilendirir, eş ve benzer şekillerin kenar ve açı ilişkilerini belirler. |
1 |
M.8.3.3.2. Benzer çokgenlerin benzerlik oranını belirler, bir çokgene eş ve benzer çokgenler oluşturur |
1 |
M.8.3.2.1. Nokta, doğru parçası ve diğer şekillerin öteleme sonucundaki görüntülerini çizer. |
1 |