ŞEHİT CİHAN BAYIK ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ’NE
2024-2025 eğitim öğretim yılı 5,6,7. sınıflar Sosyal Bilgiler, 8. Sınıflar Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük, 7.sınıflar Kültür ve Medeniyetimize Yön Verenler 2.dönem 2.ortak sınav tarihleri ve yazılı senaryoları aşağıda belirtilmiştir.
Bilgilerinize arz ederiz.
Sınıf |
1.Sınav Tarihi |
Senaryolar |
|
5. |
30/05/2025 |
5.Senaryo |
Sosyal Bilgiler |
6. |
30/05/2025 |
7.Senaryo |
Sosyal Bilgiler |
7. |
27/05/2025 |
İL MEM |
Sosyal Bilgiler |
8. |
26/05/2025 |
5.Senaryo |
T.C İnkılap Tarihi |
7. |
26/05/2025 |
2.Senaryo |
Kültür ve Medeniyet |
Ali ÖRTEL |
Hatice Vicdan BÜTE |
Mustafa ABLAK |
Sosyal Bilgiler Öğretmeni |
Sosyal Bilgiler Öğretmeni |
Sosyal Bilgiler Öğretmeni |
|
|
|
UYGUNDUR |
15/05/2025 |
Barış Serhat IŞIK |
Okul Müdürü |
5.SINIF 5.SENARYO (SOSYAL B.) |
|
Kazanımlar |
Soru Sayısı |
SB.5.4.1. Demokrasi ve cumhuriyet kavramları arasındaki ilişkiyi çözümleyebilme |
1(BİR) |
SB.5.4.2. Toplum düzenine etkisi bakımından etkin vatandaş olmanın önemine yönelik çıkarımda bulunabilme |
2(İKİ) |
SB.5.4.3. Temel insan hak ve sorumluluklarının önemini sorgulayabilme |
1(BİR) |
SB.5.4.4. Bir ihtiyaç hâlinde veya sorun karşısında başvuru yapılabilecek kurumlar hakkında bilgi toplayabilme |
2(İKİ) |
SB.5.5.1. Kaynakları verimli kullanmanın doğa ve insanlar üzerindeki etkisini yorumlayabilme |
2(İKİ) |
SB.5.5.2. İhtiyaç ve isteklerini karşılamak için gerekli bütçeyi planlayabilme |
1(BİR) |
6.SINIF 7.SENARYO (SOSYAL B.) |
||
Kazanımlar |
Soru Sayısı |
|
SB.6.5.5. Nitelikli insan gücünün Türkiye ekonomisinin gelişimindeki yerini ve önemini analiz eder. |
2(İKİ) |
|
SB.6.5.6. İlgi duyduğu mesleklerin gerektirdiği kişilik özelliklerini, becerileri ve eğitim sürecini araştırır. |
1(BİR) |
|
SB.6.6.1. Demokrasinin temel ilkeleri açısından farklı yönetim biçimlerini karşılaştırır. |
1(BİR) |
|
SB.6.6.2. Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nde yasama, yürütme ve yargı güçleri arasındaki ilişkiyi açıklar. |
1(BİR) |
|
SB.6.6.3. Yönetimin karar alma sürecini etkileyen unsurları analiz eder. |
2(İKİ) |
|
SB.6.6.4. Toplumsal hayatımızda demokrasinin önemini açıklar. |
1(BİR) |
|
SB.6.6.5. Türkiye Cumhuriyeti’nin etkin bir vatandaşı olarak hak ve sorumluluklarının anayasal güvence altında olduğunu açıklar. |
1(BİR) |
|
SB.6.6.6. Türk tarihinden ve güncel örneklerden yola çıkarak toplumsal hayatta kadına verilen değeri fark eder. |
1(BİR) |
|
7.SINIF İL MEM. SENARYO (SOSYAL B.) |
||
Kazanımlar |
Soru Sayısı |
|
SB.7.5.4. Tarih boyunca Türklerde meslek edindirme ve meslek etiği kazandırmada rol oynayan kurumları tanır. |
1(BİR) |
|
SB.7.5.5. Dünyadaki gelişmelere bağlı olarak ortaya çıkan yeni meslekleri dikkate alarak mesleki tercihlerine yönelik planlama yapar. |
1(BİR) |
|
SB.7.5.6. Dijital teknolojilerin üretim, dağıtım ve tüketim ağında meydana getirdiği değişimleri analiz eder. |
1(BİR) |
|
SB.7.6.1. Demokrasinin ortaya çıkışını, gelişim evrelerini ve günümüzde ifade ettiği anlamları açıklar. |
1(BİR) |
|
SB.7.6.2. Atatürk’ün Türk demokrasisinin gelişimine katkılarını açıklar. |
1(BİR) |
|
SB.7.6.3. Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin temel niteliklerini toplumsal hayattaki uygulamalarla ilişkilendirir. |
1(BİR) |
|
SB.7.6.4. Demokrasinin uygulanma süreçlerinde karşılaşılan sorunları analiz eder. |
1(BİR) |
|
SB.7.7.1. Türkiye’nin üyesi olduğu uluslararası kuruluşlara örnekler verir. |
1(BİR) |
|
8.SINIF 5.SENARYO (İNK.TAR.) |
||
Kazanımlar |
Soru Sayısı |
|
İTA.8.4.6. Ekonomi alanında meydana gelen gelişmeleri kavrar. |
1(BİR) |
|
İTA.8.4.8. Cumhuriyet’in sağladığı kazanımları ve Atatürk’ün Türk milleti için gösterdiği hedefleri analiz eder. |
1(BİR) |
|
İTA.8.4.9. Atatürk ilke ve inkılaplarını oluşturan temel esasları kavrar. |
1(BİR) |
|
İTA.8.5.1. Atatürk Dönemi’ndeki demokratikleşme yolunda atılan adımları açıklar. |
1(BİR) |
|
İTA.8.5.2. Mustafa Kemal’e suikast girişimini analiz eder. |
1(BİR) |
|
İTA.8.5.3. Cumhuriyetin ilk yıllarında Türkiye Cumhuriyetine yönelik tehditleri analiz eder. |
1(BİR) |
|
İTA.8.6.1. Atatürk Dönemi Türk dış politikasının temel ilkelerini ve amaçlarını açıklar. |
1(BİR) |
|
İTA.8.6.2. Atatürk Dönemi Türk dış politikasında yaşanan gelişmeleri analiz eder. |
1(BİR) |
|
7.SINIF 2.SENARYO (KÜLTÜR ve MEDENİYET) |
||
Kazanımlar |
Soru Sayısı |
|
KMYV.2.4.4. Ömer Seyfettin’in kültür ve medeniyetimize sağladığı katkıları açıklar. |
1(BİR) |
|
KMYV.2.4.4. Ömer Seyfettin’in kültür ve medeniyetimize sağladığı katkıları açıklar. |
1(BİR) |
|
KMYV.2.4.5. Mehmet Âkif Ersoy’un kültür ve medeniyetimize sağladığı katkıları açıklar. |
1(BİR) |
|
KMYV.2.4.6. Ali Fuat Başgil’in kültür ve medeniyetimize sağladığı katkıları açıklar. |
1(BİR) |
|
KMYV.2.4.7. Sadettin Kaynak’ın kültür ve medeniyetimize sağladığı katkıları açıklar. |
1(BİR) |
|
KMYV.2.4.8. Ahmet Hamdi Tanpınar’ın kültür ve medeniyetimize yaptığı katkıları açıklar. |
1(BİR) |
|
KMYV.2.4.9. Necip Fazıl Kısakürek’ in kültür ve medeniyetimize sağladığı katkıları açıklar. |
1(BİR) |
|
KMYV.2.4.10. Nurettin Topçu’nun kültür ve medeniyetimize sağladığı katkıları açıklar. |
1(BİR) |
|