ŞEHİT CİHAN BAYIK ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜNE
2024-2025 eğitim öğretim yılı 5,6,7,8. sınıfların Türkçe dersi 2.dönem 2.ortak sınav tarihleri ve senaryoları aşağıda belirtilmiştir.
Bilgilerinize arz ederiz.
Sınıf |
2.Sınav Tarihi |
Senaryolar |
5. |
27/05/2025 |
6.Senaryo |
6. |
26/05/2025 |
10.Senaryo |
7. |
02/06/2025 |
8.Senaryo |
8. |
27/05/2025 |
8.Senaryo |
Ali BAYDAR |
Nazlı AKGÜL |
Nergis ÜSTÜNOL |
Türkçe Öğretmeni |
Türkçe Öğretmeni |
Türkçe Öğretmeni |
|
|
|
Aybala EVREN |
Emel BENLİ |
Fatma TÜRKMEN |
Türkçe Öğretmeni |
Türkçe Öğretmeni |
Türkçe Öğretmeni |
UYGUNDUR |
…/05/2025 |
Barış Serhat IŞIK |
Okul Müdürü |
5.SINIF 6.SENARYO |
|
Kazanımlar |
Soru sayısı |
T.O.5.5. Metinde geçen anlamını bilmediği söz varlığı unsurlarının anlamını tahmin edebilme |
1(Bir) |
T.O.5.6. Metnin yüzey anlamını belirleyebilme |
2(Bir) |
T.O.5.11. Metinler arası karşılaştırma yapabilme |
1(Bir) |
T.O.5.18. Şiirin biçim özelliklerini belirlemeye yönelik çözümleme yapabilme |
1(Bir) |
T.O.5.26. Metindeki probleme çözüm üretebilme |
1(Bir) |
T.Y.5.17. Yazısında düşünceyi geliştirme yollarını kullanabilme |
1(Bir) |
T.Y.5.21. Yazım kuralları ve noktalama işaretlerini uygulayabilme |
1(Bir) |
6.SINIF 10.SENARYO |
|
Kazanımlar |
Soru sayısı |
T.6.3.6. Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler. |
1(Bir) |
T.6.3.9. İsim ve sıfat tamlamalarının metnin anlamına olan katkısını açıklar. |
1(Bir) |
T.6.3.10. Edat,bağlaç ve ünlemlerin metnin anlamına katkısını açıklar. |
1(Bir) |
T.6.3.17. Metinle ilgili soruları cevaplar. Metin içi ve metin dışı anlam ilişkileri kurulur. |
1(Bir) |
T.6.3.19. Metnin konusunu belirler. |
1(Bir) |
T.6.3.20. Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. |
1(Bir) |
T.6.3.25. Metinler arasında karşılaştırma yapar. |
1(Bir) |
T.6.3.26. Metin türlerini ayırt eder. |
1(Bir) |
T.6.3.35. Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. |
1(Bir) |
T.6.4.6. Bir işi işlem basamaklarına göre yazar. |
1(Bir) |
7.SINIF 8.SENARYO |
|
Kazanımlar |
Soru sayısı |
T.7.3.5. Bağlamdan hareketle bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. a) Öğrencilerin tahmin ettikleri kelime ve kelime gruplarını öğrenmek için sözlük, atasözleri ve deyimler sözlüğü vb. araçları kullanmaları sağlanır. b) Öğrencinin öğrendiği kelime ve kelime gruplarından sözlük oluşturması teşvik edilir. |
1(Bir) |
T.7.3.11. Zarfların metnin anlamına olan katkısını açıklar. |
1(Bir) |
T.7.3.13. Anlatım bozukluklarını tespit eder. |
1(Bir) |
T.7.3.19. Metinle ilgili soruları cevaplar. Metin içi ve metin dışı anlam ilişkileri kurulur. |
2(İKİ) |
T.7.3.17. Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. |
1(Bir) |
T.7.3.25. Metinler arasında karşılaştırma yapar. |
1(Bir) |
T.7.3.34. Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. |
1(Bir) |
T.7.4.2. Bilgilendirici metin yazar. |
1(Bir) |
8.SINIF 8.SENARYO |
|
Kazanımlar |
Soru sayısı |
T.8.3.7. Metindeki söz sanatlarını tespit eder. |
1(Bir) |
T.8.3.14. Metinle ilgili soruları cevaplar. Metin içi ve metin dışı anlam ilişkisi kurulur. |
1(Bir) |
T.8.3.17. Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. |
1(Bir) |
T.8.3.21. Metnin içeriğini yorumlar. |
1(Bir) |
T.8.3.26. Metin türlerini ayırt eder. |
1(Bir) |
T.8.4.12. Kısa metinler yazar. Haber metni, günlük ve anı yazmaya teşvik edilir. |
1(Bir) |
T.8.4.16. Yazdıklarını düzenler. a) Dil bilgisine dayalı anlatım bozuklukları bakımından yazdıklarını gözden geçirmesi ve düzeltmesi |
1(Bir) |
T.8.4.19. Cümle türlerini tanır. |
1(Bir) |
T.8.4.20. Fiillerin çatı özelliklerinin anlama olan katkısını kavrar. |
1(Bir) |